10 Temmuz 2016 Pazar

İletişimin rengi ve yakası olur mu?



         İletişim her daim önemini hissettirmiş ve bugün 21.yy çağında ise, deyim yerindeyse bu döneme ismini vermiş bir konu.
         Bununla beraber iletişimin en özel tarafı çift yönlü bir yapısının bulunması. Dolayısıyla bu özellik iletişim kavramını iş hayatında olsun, özel yaşam alanında olsun İnsan İlişkilerine taşımış ve neticesinde İnsan İlişkileri Yönetimi ile bütünleşmiş bir olgu.
       İletişimin çift yönlü olduğu ve başarılı şekilde kurulmasının bu işin, her iki tarafında bulunan İnsanların ortak sorumluluğunda gerçekleşeceğine vurgu yapan ve bugün Milliyet Blog'da yayımlanan    İletişimin rengi ve yakası olur mu? başlıklı yazıma linki takip ederek erişebilirsiniz.
          Keyifli okumalar dilerim.
          Paylaşmak sevgidir,berekettir.
          Nedim İleri

8 Temmuz 2016 Cuma

CV Hazırlarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?


       
         CV adaylar için kendilerini anlatma,ifade etme ve tanıtmaları bakımından iş başvurusu yapacakları işletmeye yollayacakları elçileri özelliği taşımaktadır.Dolayısıyla bu yönelimin başarıyla sonuçlanması açısından çok kıymetli bir araç,bir köprü olarak görülmeli.
         İş arayışında bulunan yeni mezunlar veya çeşitli sebeplerle başka işletmelere,kurumlara  geçiş yapmayı düşünen adaylar  için ilk bağlantı CV aracılığıyla kurulmakta iken, CV içinde de ilk bağlantı aracı durumunda bu  formda kullanacakları fotoğraflarının olacağı kuşkusuz.
         Bu konulardaki görüşlerimin yer aldığı ve iktisadi.org sitesinde yayımlanan CV Hazırlarken Nelere Dikkat Etmeliyiz? başlıklı  yazıma aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.
     http://www.iktisadi.org/cv-hazirlarken-nelere-dikkat-etmeliyiz.html
       
        Keyifli okumalar dilerim.
        Paylaşmak sevgidir,berekettir.
        Nedim İleri
       

4 Temmuz 2016 Pazartesi

Yönetimde Üçüncü Göz Yaklaşımı veya Kırık Cam Teorisi Üzerine Düşündük Mü?




      Yönetimde etkililik için kuşkusuz öncelikle ölçmek ve elde edilen verileri analiz edip durumu doğru değerlendirebilmek en çok ihtiyaç duyulacak husus.Çıkarımlar olabildiğince sağlıklı olunca da ihtiyaç duyulan çözüm yolları içinden en avantajlı olanı belirleyip karar vermek ve gerekli revizyonları yapıp,önlemleri uygulamak,böylelikle işletmenin amacı ve hedefleri istikametinde yolculuğu sıhhatli,etkili,verimli şekilde sürdürebilmek her organizasyonun değişmez Stratejisi iken,bu yolculukta kat edilen mesafeyi olsun,bulunduğumuz noktadaki durumumuzu olsun tamamen kendi gözümüzden kestirebilmemiz ve doğru görebilmemiz ne yazık ki tamamen mümkün olamıyor.
      Durum değerlendirmesi ve bu okumanın sağlıklı olması bakımından zaman zaman başkalarının  gözünden nasıl göründüğümüze de bakmamız çok önemli.Bize bu manada katkı sunacak imkanların ise, çoğu kez  müşterilerimiz ve iş görenlerin eleştiri ve yakınmalarında saklı olacağını unutmamalıyız.Bu manada tüm bildirimleri bir fırsat gibi değerlendirebilmeliyiz.İşletmenin kendi içinde bu kapsamda kendisine ayna göreviyle bakacak üçüncü göz  birimlerini oluşturup bu birimlerden alacağı enformasyon ve geri bildirimleri de çok iyi değerlendirip işleyişini sürekli güçlü kılacağı bu yaklaşımın hipotezi.
       Dolayısıyla işletmemiz veya iştigal ettiğimiz sektör bazında oluşan eleştirel değerlendirmelere de bu gözle bakabilmeliyiz.Bu arada işletmelerin imkanları dahilinde kendilerini anlatmaya ve ifade etmeye dönük araçlar(kurumsal tv,dergi,bülten vb.)ı da mevcut ise, bu araçlar da iyi kullanmalı ve bu iletişim araçları sadece bir maliyet unsuru olarak görülmemeli.Sizin kendinizi misyon ve vizyonunuzu,değerlerinizi  anlatmanız,iç ve dış paydaşlara kendi sesinizle paylaşmanız bu manada anahtar noktalardan.
        
         Konuya ilişkin detayları ekonomidunya.com da bugün yayımlanan ve linki aşağıda yer alan 
  Yönetimde Üçüncü Göz Yaklaşımı veya Kırık Cam Teorisi Üzerine Hiç Düşündük Mü? başlıklı yazımda bulabilirsiniz.
         Keyifli okumalar dilerim.

       Paylaşmak sevgidir.berekettir.
       Nedim İleri

Kaynakça;
Kobi Doktoru, ATEŞ M. Rauf, Hayat Yayıncılık, İstanbul 2008