Önceleri toplama ve avlanma,ardından tarım ve sonrasında sanayi dönemi.Şimdi ise bilgi
ve teknoloji çağı.Yani bilgi işleme ve
de iletişim çağı.
Hal böyle iken,bilgi işleyicisi
konumundaki İnsanlar artık bir kurumun veya işletmenin en değerli kaynağı.
Bütün üretimin merkezinde ise endüstri dönemindeki gibi makineler olmayıp
İnsanlar yer almakta..Bilgiyi işleme ve
İnsanların hizmetine sunmada yakalanabilecek bir birimlik artış artık o kadar
önemli ve değerli ki.
Dolayısıyla bugünün bütün üretim mekanizmalarında peşinden koşulan aranan unsur kuşkusuz bilgi ve bu bilgiye erişimde köprü durumundaki iletişim..Bilginin iyi şekilde işlenip mevcut sistemler üzerine adaptasyon sonucu bütünsel olarak sağlanan katma değer ile elde edilecek başarılı sonuçlar.
Dolayısıyla bugünün bütün üretim mekanizmalarında peşinden koşulan aranan unsur kuşkusuz bilgi ve bu bilgiye erişimde köprü durumundaki iletişim..Bilginin iyi şekilde işlenip mevcut sistemler üzerine adaptasyon sonucu bütünsel olarak sağlanan katma değer ile elde edilecek başarılı sonuçlar.
Sisleri dağıtıp etrafını aydınlatan bilgiye sahip olmak,belirsizliğin
yerini yol ve yöntemlere bırakacağı bu rehbere ulaşmak ve bu değerli kaynak ile
bağlantımızı güçlü tutmak,koruyup sürdürebilmemiz için elbette iletişimimizin de temeli sağlam ve
etkili ilkeler ile bezenmiş olması gerekiyor.
Bu girizgahtan sonra şunu belirtmek istiyorum.Her kuruluş veya işletme bir amaç ve hedef ile bir yola çıkıyor.Yol artık ilk bakışta çok çeşitli zorluklar içeriyor gibi görünse de bu yol üzerinde de ilerlerken öğrenmek ve bu yeni öğrenmelerin sağlayacağı bilgileri ve kazanımları bir avantaja çevirebilmek olası.
Bu bakımdan günümüzde her işletmenin organizasyon yapısına mutlak bir ek yapılmalı.İnsan Kaynakları, Üretim ve Teknoloji,Pazarlama ve Satış,Muhasebe ve Finansman gibi bilinen departmanlara ilave olarak bir de günümüz gelişmelerine paralel olarak işletme veya kuruluşun bugün en elzem ihtiyaçlarına yani bilgiye erişip onu işlemeye ve doğru şekilde bünyesindeki ilgili alanlara kazandırıp böylelikle bütün işletmeyi köklü değişimlere taşıyacak olan İLETİŞİM VE KURUMSAL İLİŞKİLER YÖNETİMİ DEPARTMANI artık her işletme veya kuruluşta mutlaka kurulmalı diyorum.
Böylelikle kurumsal ilişkiler ve iletişim zekası yükselecek,iç ve dış paydaşların beklentileri de bütünsel bir bakış açısı ile değerlendirilip ,işbirlikleri de üst seviyelerde seyredebilecektir.
Bu girizgahtan sonra şunu belirtmek istiyorum.Her kuruluş veya işletme bir amaç ve hedef ile bir yola çıkıyor.Yol artık ilk bakışta çok çeşitli zorluklar içeriyor gibi görünse de bu yol üzerinde de ilerlerken öğrenmek ve bu yeni öğrenmelerin sağlayacağı bilgileri ve kazanımları bir avantaja çevirebilmek olası.
Bu bakımdan günümüzde her işletmenin organizasyon yapısına mutlak bir ek yapılmalı.İnsan Kaynakları, Üretim ve Teknoloji,Pazarlama ve Satış,Muhasebe ve Finansman gibi bilinen departmanlara ilave olarak bir de günümüz gelişmelerine paralel olarak işletme veya kuruluşun bugün en elzem ihtiyaçlarına yani bilgiye erişip onu işlemeye ve doğru şekilde bünyesindeki ilgili alanlara kazandırıp böylelikle bütün işletmeyi köklü değişimlere taşıyacak olan İLETİŞİM VE KURUMSAL İLİŞKİLER YÖNETİMİ DEPARTMANI artık her işletme veya kuruluşta mutlaka kurulmalı diyorum.
Böylelikle kurumsal ilişkiler ve iletişim zekası yükselecek,iç ve dış paydaşların beklentileri de bütünsel bir bakış açısı ile değerlendirilip ,işbirlikleri de üst seviyelerde seyredebilecektir.
Paylaşmak Sevgidir, Berekettir.
Nedim İleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder