KalDer 23.Kalite kongresine
davetlerinden dolayı KalDer yönetimine öncelikle Teşekkür etmek istiyorum.
İlk olarak birinci gün yapılan
Çalıştaylar için iki konuya kaydımı yaptırıp sabah bölümünde Defne Sarısoy
hanımın sunduğu Hayatla İletişim Çalıştayı salonuna yöneldim. Defne hanımın
iletişimde ve iletişim yönetiminde edindiği deneyimleri paylaştığı ve bizlerin
de görüş ve önerilerine yer verdiği ‘’Hayatla lletişim’’ konulu çalışma oldukça
keyifli ve verimli geçti. Kahve molalarında bile katılımcıların katılımı ve
Defne hanıma bu aralarda bile bire bir yöneltilen sorularla öğrenmeye aktif
ilgileri ve istekleri söz konusuydu diyebilirim.
Defne hanımın İletişimin önemi
ve anahtar noktalar konusunda vurgu yaptığı konulara bir göz atacak olursak;
-İnsan bir mükemmellik modeli;
Bedenimizin içinde, yaşamımızı ve hareketlerimizi biçimlendiren müthiş bir
mekanizma olduğu,
-Doğru nefes teknikleri ve
bunların uygulamalı tanıtımı,
-İletişim türleri: İçsel
iletişim,kişilerarası iletişim,Organizasyon içi iletişim ve kitle iletişimi,
- iletişimin; ne yaptığımız,
nasıl göründüğümüz,ne söylediğimiz ve nasıl söylediğimizle ilişkili olarak
başladığı ve sürdüğü,
-İletişimde
başarının:gönderilenle alınan mesajın aynı olması olduğu,ifade biçimi ve
kelimelerin mesajla uyumlu seçilmesi gerektiği,
-Etkili konuşmak için:doğru
nefes almanın,tane tane konuşmanın,anlaşılabilir olmanın önemli olduğu,
-Anlaşılabilmek için açık ve
net ifadeler kullanmanın,konuşma ritmiyle dinnleyenin anlama ritminin
örtüşmesi,kelimelerin özenle seçiminin gerekli olduğu,
-Dinlemenin iletişimde çok
etkili bir yöntem olduğu,
Her kelimenin bir fotoğrafla
zihnimizde bellireceği,bu bakımdan ne kadar çok inceler araştırma yaparsak
hayal gücümüzün aynı oranda artacağı ve bu durumun ise bize farklı açılımlar
kazanmamızı sağladığı,
-Beden dilinin;sözlü iletişime
destek olduğu,sözcüklerin anlamını pekiştirdiği,doğru kullanıldığında iletişime
değer katacağı,yanlış kullanıldığında ise tam aksine iletişime zarar vereceği,
-Beden dilinin iletişimde: %
55, ses tonunun:%38,söz'ün ise :%7 oraninda tesiri bulundugu,
-Beden dilinin
tamamlayıcıları olan başımız,gözler-kaşlar,eller ve tabii ki GÜLÜMSEME'nin iyi
değerlendirilmesi gerektiği,
-Topluluk önünde konuşma
yapmadan önce;
- Hazırlıklı olmak,
- Pozitif olmak,
- Kendine güvenme GEREKTİĞİ,
- Ve kesinlikle GÜLÜMSEYİN! Diye vurguladı Defne hanım.
-Konuşma yapmadan önce;
Konuşmanın yapılacağı yerin
önceden mutlak görülmesi,
Sıcak ve güleryüzlü bir
Merhaba ile başlamanın ve salonun havasının temiz,ısısının mevsime göre klima
ayarının önceden sağlanmasında fayda olduğu,
Dinamik bir sunum hazırlamanın
yanında etkileyici bir tonda konuşmanın ilgi göreceğini belirten Defne
Sarısoy konuşma öncesi bu hazırlıkların yanına bu çalışmanın hedefinin ve
ortaya konulması düşünülen farkın, katma değerin paylaşılmasını önerdi.
İletişimde Doğallığın çok
önemli bir yer tuttuğunu söyleyen Defne Hanım, Pratik yapmanın her konuda
olduğu gibi etkili iletişimde de çok fayda sağlayacağını, hazırlık yapmanın ve
önlem almanın olmazsa olmaz değerinde iletişimde önem taşıdığını, görünümümüz,
duruşumuz ve hareketlerimizi kontrol etmemizin, hitap edeceğimiz hedef kitle
durumuna göre ortak dil, ortak payda ve aynı perde seviyesinde konuşmanın
verimliliği artıracağını ve iletişim becerisinin her İnsanın kilit
becerilerinden olup geliştirilebilen bir beceri özelliği taşıdığını belirtti.
Bu nedenle özgüvenli ve kendini doğru ifade edebilen ve bunu sürdürebilen bir iletişim
becerisi için hayat boyu öğrenme ve kişisel gelişim gerektiği bu açıdan
hepimizin kitap okuma, dernek ve kültürel faaliyetlere katılma, farklı
seminerlerden yararlanma gibi faaliyetler içinde yer almamız gerektiği ve İnsanın İletişimde
başarı için kendisine sürekli yatırım yapması gerektiğini vurguladı.
-BAŞARI İNSAN İLİŞKİLERİNİ
YÖNETMEKTİR. Diye önemli bir tespite de yer verdi.
İnsan hem çalışarak iyi şeyler
yapacak, hem de maneviyatını güçlü tutarak aklını ve duygularını kullanıp
geliştirmelidir. Diyerek sunumunu başarıyla katılımcıların etkin ilgisini açık
tutup hemen hemen her ana başlıkta otuz kişilik katılımcıları olan bizlerin
fikirlerine ve deneyimlerine de yer açıp sinerji sağlayarak bu lezzeti
çalışmayı başarıyla sundu ve yönetti diyebilirim.
Defne Sarısoy hanımefendiye bu değerli paylaşımlarından dolayı
çok Teşekkür ederim. Emeğine sağlık.
HER ŞEY ASLINDA BİR DÜŞÜNCEYLE
BAŞLAR;
Düşünceler pozitif olsun çünkü
düşünceler sözleriniz olur.
Sözleriniz pozitif olsun çünkü
sözleriniz davranışlarınız olur.
Davranışlarınız pozitif olsun
çünkü davranışlatınız alışkanlıklarınız olur.
Alışkanlıklarınız pozitif
olsun çünkü alışkanlıklarınız değerleriniz olur.
Değerleriniz pozitif olsun
çünkü değerleriniz kaderiniz olur...
Mahatma Gandhi
Çalıştayların öğle yemeği
arasında Çağlar Çabuk hanımın beni görüp yanıma gelerek selamlaşmamız ve sosyal
medya tanışması sonrası bu görüşmemiz ise, gelişim gönüllüleri olarak bizler
açısından hoş bir durumdu.
Çalıştayların öğleden sonraki
programında Kurumsal Temel Yetkinlikler konulu Aykut Alp Yılmaz bey'in sunumuyla
bir başka salonda :
*Kurumsal Temel Yetkinlik
*EFQM'de "Temel
Yeteneklerin Geliştirilmesi"
*Dünyadan "Temel
Yetkinlik" örnekleri
*Değer Önermesi
*İş Modeli
*Kavramlararası İlişkiler
Konulu içerik üzerine yine
katılımcı bir öğleden sonra çalışması ile Çalıştay programları tamamlandı.
Çalıştaylardan sonra iki gün
devam eden Kalite Konresinde ise KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A.Hamdi Doğanın
açılış konuşması ile başlayıp, büyük salonda yapılan ilk iki oturum
sonrası alternatif salonlar devreye alındı.
Alternatif salon
uygulamasında:
* Türk Kültüründe Yönetmek,
* Yetenek Yönetiminin Dünü
Bugünü ve Yarını,
* Katılımcı Yönetim
Teknikleri,
* Stratejik Yönetim
Konulu sunumları takip ettim.
Bu çalışmaların hepsi çok lezzetliydi ve tüm katılımcılar gibi benim için de yeni kıyaslar yapma yoluyla yeni öğrenmelere vesile ve çok yeni ufuk kazandırıcı bulduğum bu kaliteli çalışmalara emeği geçen herkese çok Teşekkürler.
Paylaşmak sevgidir,
berekettir.
Nedim İleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder