Geçen haftalarda bir gün mesai bitimi ulaşım servisimizin hareket etmesine bir iki
dakika kala sürücünün bulunduğu kapıdan hızlı adımlarla araca nihayet adımımı
attım. (Mümkün oldukça da aracın genellikle bu kapısından giriş yaparım ki ve
girişten arka taraflara doğru arkadaşlarımı selamlamaya çalışırım)
Servis şoförü tam bu sırada’ Nedim Bey tatlı alın ‘diye seslendi. Ben
bir yandan boş bir koltuk belirleyip oturmak için servisin koridorunda
ilerlerken bir taraftan da araç sürücümüze cevap vermekteyim, ‘henüz
hareket etmemiştiniz ki ben araçtayım ve haliyle de tatlı almamı gerektirecek
durum oluşmadı’ diyorum.
Bu arada ulaşım servisimizin tüm katılımcıların mutabakatıyla oluşan,
aslında amacı biraz şaka yoluyla mesaj ve düzeltme şansı tanımaya, biraz da
ortamı neşelendirmeye, paylaşmaya dönük; hareket
zamanı telefonla birkaç dakika bekleme ricasında bulunan arkadaş bu durumu
tekrarlarsa tüm servise tatlı alma cezası diye tatlı bir geleneği var.
Neden sonra anlıyorum ki araç sürücümüz meğer çocuklarıyla ilgili mutlu
bir gelişmeyi, bir sevincini bizlerle paylaşmak için baklava almış ve araca ben
gelmeden önce araçta bulunan bütün arkadaşlara ikramını bizzat servis yapmış ve
şoför mahalli alanına ise tatlı kutusunu bırakıp hareket için hazırlık yapmak
üzere sürücü koltuğuna yerleşmiş.
Şimdi bu girizgahla bile maksat hasıl oldu belki de, hepimizin bildiği
gibi bugünün gerek iş, gerekse özel yaşam alanlarında bu doğru anlayamamadan kaynaklı
iletişim kazaları oldukça yaygın.
Keşke tüm yanlış anlaşılmalar bu kadar masum yanılgı ve
değerlendirmelerle sonuçlansa.
Ne yazık ki böylesine bariz ve basit birçok yanlış anlamalar İnsan
ilişkileri bakımından çoğunlukla hasarlara sebep teşkil edebiliyor. İnsanların
arkadaşlıklarının, dostluklarının kırılmasına, darılmalara, küsmeler ve hatta
çoğu kez kopmasına maalesef daha da öte istenmeyen durumlara bile sebep olabiliyor.
Özetle iletişimin inceliğini ve önemini göz önünde bulundurmalıyız ve dolayısıyla önce mesajı bir süzmek için biraz olsun kendimize zaman tanıyıp doğru anladık mı diye bir sorgulamaya, düşünmeye ve ondan sonra oluşturacağımız cevabın daha aklı selim,daha sağlıklı ve başarılı neticelenecek ilişki yönetiminin temeli olduğunu hatırdan uzak tutmamaya her daim ihtiyacımız var.
Blog sayfamın teması Bakmak-Görmek & Anlamak-Anlaşılmak sloganı ise Paylaşmanın Sevgi ve Bereket olduğu üzerine olunca bu konuyu yeni yazıma taşımakta
fayda olduğunu düşündüm.
Paylaşmak sevgidir, berekettir.
Nedim İleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder