Öncelikle
zirveye davetlerinden dolayı MCT Danışmanlık yönetimine çok Teşekkürler. Geçen
yıl MCT İK Zirvesini uzaktan erişim yoluyla izlemiş ve yapılan paylaşımlardan
bu yöntemle olsun faydalanmıştım.
Bu yıl zirveyi
yerinde izlemek ayrı bir güzellikti. Bu önemli İK profesyonelleri buluşması
için hazırlıklarımı yaptım ve 17 Şubat sabahı Lütfi Kırdar Kongre Merkezine yöneldim.Kayıt masasına ilerlerken SAÜ’den gelen İKY
bölümü öğrencilerimizle karşılaşmak ve salona giriş yapmak, standlara ilk
ziyaretleri beraber gerçekleştirmek günün ilk sürpriziydi.
Stand ziyaretleri nasıl olsa
etkinlik süresince devam edilebilecek bir konuydu.Biz önce her zaman olduğu
gibi İK Bloggerları ve yanımızda bulunan
genç İKY adayları aileyi
oluşturduk ve bulunduğumuz alanda oluşan
bu çoşkulu kalabalığımız orada bulunan diğer katılımcı arkadaşların ilgisini
çekmiş olacak ki,bir arkadaş bu stand hangi kurumun diye sordu.Ben İK Yazarlarıyız
deyince bir kuruluşun İK yöneticisi olduğunun belirten arkadaşımız ajandasına
bizim blog adreslerimizi kaydetmeyi ihmal etmedi.
Zirve paylaşımları Alper Utku Bey ve
Didem Tekay Hanımın zirve teması olan Akılcı Sadelik’in seçimi ve iki günlük programın tanıtımına ilişkin
renkli açılış sunumlarıyla start
verdi.Zirvede birinci gün MCT Danışmanlık CEO’su Tanyer Sönmezer’in
paylaşımının tüm katılımcılar gibi bizlerin de ilgiyle takip edildiğini
söyleyebiliriz.
Tanyer Bey,akılcı sadelikle ilgili
neler mi anlattı;
- Geleceği Göster: Çalışanlarınıza-ekibinize geleceği göstermeniz gerekir.Sakince,yavaş yavaş ve adım adım.Yaptığımız işin ne olduğunu değilde niçin bunu yapıyoruz? Anlamı ne?
- İşbirliğini Arttırmak: Bölümler arasında sürekli duvar örülüyor. Oysa köprüler örülmeli işletmenin tüm bölüm ve lokasyonları arasında. Hep iş birliği,sürekli iş birliği yapılmalı.
- Gücü Doğru Dağıtmak: Gücü dengeli dağıtmak çok önemli.Silikon Vadisi'nin başarı nedeni; farklı yetenekleri bir araya getirip onlara iş birliği yaptırılıyor olmasından kaynaklanıyor.
- Anlamaya Çalışma Anla: IQ bir yere kadar, asıl önemli olan ise EQ becerilerimiz.
- Bırak Yapılacakları Takım Emretsin: Mutfak ekibinin görüşlerini hep al,sürekli ekibinin fikirlerini kazan ve kulan.Bilesin ki o fikirler gerçek zenginlik.
İnsan Kaynakları Yönetiminin en
önemli alanının Seçme ve Yerleştirme olduğuna ilişkin yazılarım var. Metofor
olarak bu sürece gömleğin ilk düğmesi de diyorum.Dolayısıyla seçme ve
yerleştirmede de bu önemin ,yetkinlik pastası içinden;bilgi,beceriden çok tutum
alanına verilmesi gerektiğini düşünüyorum.Nereye mi geleceğim.Tutum ve
davranışlarda kalıcı değişiklik nasıl sağlanır? Konulu Dale Carnegie Akademi
Genel Müdürü Dilek Faka Hanımın paylaşımına.Oldukça etkileyici bir paylaşımdı.
Dilek Hanım bu konu çerçevesinde özetle;
çalışanın
kişisel gelişiminde sorumluluğun,
- Çalışanın kendisi
- Bağlı yönetici
- İnsan kaynakları
- Dış kaynaklar-eğitim firması olmak üzere bu dört başlıktan oluştuğunu belirtti.
Değişimin önündeki performans
engellerinin ise;
- Ne yapacağımı bilmiyorum: BİLGİ
- Nasıl yapacağımı bilmiyorum: UYGULAMA
- Neden yapacağımı bilmiyorum: VİZYON
- Yapabileceğime inanmıyorum: ÖZGÜVEN
- Yapmak istemiyorum: MOTİVASYON
Kişinin kendi önündeki engellerin
- Değişimin kendisi için gerekliliğine inanmamak
- Değişim için gerekli süre
- Başaramama endişesi
- Davranış değişikliğini küçümseme
- Çevresel faktörler
Yöneticiye ait engellerin
- Koçluk açısından yönelimleri yok
- Koçluk becerileri zayıf
- Koçluk için zaman ayıramıyorlar
İK’nın önündeki engellerin
- Temas imkanının sınırlı olması
- Ana iş koluna olan uzaklık
- Sorumluluk alanlarının fazlalığı
- Bilgi eksikliği
- Raporlama eksikliği
Eğitimin dönüşmesi bakımından çarpan
etkisi yüksek unsurun ,edinilen bilgi ve öğrenilen konuların uygulamaya
taşınması sonucu gelişimin meydana geleceği.
Sınıf içi eğitimin önündeki engellerin
ise:
- İşe bağlamanın zayıf olması
- Katılımcı grubun özelliklerini dikkate almamak
- Eğitimde konuşulanların işte uygulama imkanlarının zayıf olması
- Kariyer gelişim planlarıyla ilgi kurulmaması
- Öğrenilenleri uygulamaktan zorunlu tutulmamak
- Eğitim sonrası yöneticilerden geri bildirim almama
Öğrenmenin
genel olarak,
- Uygulama % 70
- Mentör & Koç atama ve geri bildirim % 20
- Eğitim ve kaynak okuma % 10
Kalıcı
davranış değişikliği modeli (beş adım):
Kalıcı davranış değişikliği
modelinin beş bileşeninden olan Eğitim Programlarında ise; müzakere
, dinleme, işbirliği, etkileme-ikna ve İnsan odaklılık gibi tespitin yapıldığı
birey için ihtiyaç ve açık görülen alanlarda eğitimler planlanıp uygulanmasının
işletmelere ve rol modellere çok katkı sağlayacağı kuşkusuz.
Özetle Momentor ismiyle tanımlı bu
modelin;
- Gelişimin kalıcı davranışla yetkinliğe dönüşmesi ve performansa yansımasını
- Sürecin planlanması ve takibini
- 3.Seviyede davranışın ölçümlenebilmesini
- Gelişimin İnsan Kaynakları ve Eğitim Birimlerine raporlanmasını sağlamakta olduğunu belirtti.
Akademi.net kurumunun Nasıl
Öğreniyoruz? adı altındaki paylaşımları ve Liderler Kahvesinde kurumların gelişim uygulamalarına ilişkin sunumları
da (şirket değer önermesini: fonksiyonel - duygusal ve kişisel bölümlere
ayrımıyla biliyor iken, bu defa çalışan
değer önermesini etraflıca işleme fırsatı bulduk) yine çok keyif alarak ve
ilgiyle takip ettiğimizi belirtebileceğim paylaşımlardı.
MCT
İK Zirvesi 2016’nın tasarımından gerçekleşmesine kadar emeği geçen herkese ve
bu faaliyetlere katılarak zenginlik katan tüm İK profesyonellerine de çok
Teşekkür ederim.
Paylaşmak
sevgidir, berekettir.
Nedim İleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder