Hep
birçok şeyi biliyormuşçasına edalara bürünmek. Kendimizi nerdeyse tüm öğrenmeye
kapatıp, gerek bulunmayan bilmişlik tavırlarına, tutumlarına tutsak olmak.
Bu
konuda haddimi aşacak veya ahkam kesecek bir durum zaten bu tespitimle
örtüşmez. Bu nedenle olsa olsa belirtmek istediğim husus soysal yaşamın içinde
deneyimlenerek olsun,kendi çevremden olsun öğrenme konusunda edindiğim tespitleri
veya öğrenmeye açık bir İnsan olarak çeşitli kaynaklardan yaptığım çıkarımları
acizane paylaşmak olabilir.Peki öğrenme
bu kadar önemli ve süreklilik arz eden bir durum madem. Bizim öğenmede de bir
öncelik belirlememiz gerekmez mi?.İlk olarak öğrenmenin sürekli bir ihtiyacımız
ve de yemek içmek gibi öncelikli ihtiyaçlarımızdan olduğu.İkinci basamak
öğrenmenin bu önemini fark etmek Yine etkin bir parametre öğnenmeyi öğrenmek.Çok
okuyup her kitaptan çok işimize yarayacak en az bir veya birkaç kalıcı anahtar
edinmek, Tecrübe sahibi İnsanları
Dinleyerek çok şeyi karşılaşmadan öğrenebileceğimizi öğrenmek. Paylaşarak öğrenilenlerin pekişeceğini ve
kalıcı hale geleceğini bilmek.İmkan dahilinde panel, seminer,kurs gibi yeni
öğrenme imkanlarına yönelmek.Eğitim organizasyonlarında yalnız fiili katılım ve Dinlemeyle yetinmeyip oluşacak bilgi
üretiminde hisse sahibi olabilmek.Bu tür organizasyonlarda mümkün ise gönüllü
olarak hizmetkar olmaya talip olmak.Var ise öğretme rolümüz sırasında değişik fikirleri
olan İnsanları Dinleyerek çok şey öğrenmek.Her şeyin bilemeyeceğini, dolayısıyla
her şeyin bilinmesi gerekmediğini bilmek.Gerektiğinde net olarak bilmiyorum
diyebilmenin de en önemli bilmek
olduğunu öğrenmek.Biliyor gözükmek için değil öğrenmek için zamanı değerlendirmek.Hata söz konusu
olduğunda bunun ikinci defa tekrarının artık tecrübe hanesine sayılmayacağını
öğrenmek.
Bu sıralama
böylesine sayfalar dolusu uzar gider.Ancak şunu da söylemek gerekir ki; en çok
yol üzerinde yürürken öğrenilenin bizim daha sonraki ilkelerimize dahil olacak
hususlar arasında yer alacağı. Sağlıklı iletişimin bugünün İnsan ilişkilerinde
çözüm merkezi niteliği taşıdığı İletişimin okuma yazma ile konuşma Dinleme ile sağlanabildiği ve bu dört aşamaya da ayrı ayrı yer verilmesi
gerektiği.Bildiklerimizin ancak paylaşıp İnsanlar ve tüm canlılar için hayata artı bir değer kattığında gerçek
değerine ulaşacağı.Netice olarak da öğrendiklerimizin ve bildiklerimizin
uygulamaya taşıyabildiğimiz kadar olduğu.
Paylaşmak
Sevgidir,Berekettir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder