Toplantı
çalışma yaşamı içerisinde kuşkusuz çok yer tutan bir olgu olmakla beraber
birçok durumda da en güçlü yönetim araçlarından biri olarak karşımıza
çıkmaktadır.
Bir organizasyonda
bazen tanışma amaçlı,bazen bir konuyu ve projeyi iyice anlaşılır kılmaya
yönelik,bazen oluşan sorunlar için çözüm arayışına yönelik bilgi ve görüş alış verişi,beyin
fırtınası,sinerji için,bazen bir konuda ortak akıl veya yeni fikirlere zemin
sağlamak maksatlı, çok genel olarak da yönetimsel koordinasyon sağlamak ,bazen
genel durum değerlendirmesi ile sorun ve çözüm önerilerinin tespiti bakımından
rutin kontrol enstrümanı olarak başvurulan bir genel yönetim aracı.
En çok da
neredeyiz,nereye varmak istiyoruz,bunun için neleri,ne zaman,kimlerle ve nasıl yapmalıyız ? Yani veri toplama ve bu
verilerin analizinden bir enformasyon sağlayarak bu referanslar doğrultusunda
da oluşan veya öngörülen risklere karşılık gerektiğinde önlem,inisiyatif ve yeni kararlar alma ve hedeflere dönük süreçlerin etkin,etkili
şekilde yönetilmesinde en önemli araçlardan diyebiliriz.
Hal böyle
iken bir işletmenin veya bu işletme çarkının değişik aralık dişlilerinin
işleyişinden sorumlu tüm iş görenlerin en önemli kaynaklarından biri de zaman
ve dolayısıyla zaman yönetimi.
Bununla
beraber kaynakların etkin ve verimli kullanılması ile zaman ,maliyet ve kalite
döngüsünün olabildiğinde optimum yönetilmesi de en önemli yönetsel başarı
anahtarı.
Netice
olarak toplantı gereklidir.Ancak zaman aralığı belirsiz,gündem ve
amacı tanımlanmamış,gerçek manada katılım ve katkı sağlamaktan uzak
toplantılar ise, bir
organizasyonun en önemli zaman hırsızı durumlar olarak karşımıza çıkmakta bunun
görülememesi durumunda ise kaybedilen
yalnızca zaman olmayıp ne yazık ki idari işleyiş olacaktır.
Paylaşmak
Sevgidir,Berekettir.
Nedim
İleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder