Hep derim ya:
her iş bir projedir, o halde Proje Yönetimi ve Proje Yönetimi Yaklaşımı. Bu
yaklaşıma bugün katılmayanımız yoktur. Peki, proje içinde bu süreci yöneten
kişinin yani proje yöneticisinin çıkılan bu yolda hedeflenen amaca yönelik
bütünün sağlıklı ikamesi bakımından en çok üzerine eğilmesi ve yoğunlaşması
gereken alan nedir? Hiç kuşkusuz ki İletişim
Yönetimidir dediğinizi duyar gibiyim.
Amaç ortak
katılımla tasarlanıp belirlendi. Bu amaca ulaşmak için kullanılması gereken
kaynak tespiti yapıldı. Bu kaynakların birbirleriyle korelasyonu ortaya
konuldu. Bu yolculukta uygulanacak İzleme Ölçme ve Değerlendirme yöntemleri,
kriterleri benimsendi. Risk faktörleri
ile bunların etki ölçeği ve sonrasında söz konusu risklerin bertaraf edilmesine
yönelik yol haritası çıkarıldı. Tanımlamada belki eklenecek başkaca detaylar
olabilir. Netice olarak özgün konuya ait sorun teşhisi, bu sorun veya ihtiyaca
ilişkin çözüm alternatifleri ve bunların birbirlerine oranla avantajlarının
taranması ve seçimi yapıldı. Daha sonrasında ise bu planlama ve metodoloji
üzerinden kararlı bir irade ile bünyede bulunan kaynaklar rasyonel biçimde
hedefe doğru yöneltilip, irtibatlı adımlar halinde nihai sonuca doğru
yönlendirildi. Böylelikle koordineli, kontrollü bir yolculuk başladı.
Bu yolculukta önemli noktalar;
- Bu
projelendirmeye ilişkin tüm teknik detayın olabildiğince iyi öngörülmüş
vaziyetle hazırlanması için; iyi bir planlama ekibine öncelikle ihtiyaç olduğu.
- Proje
yöneticisinin sahip olacağı donanı seviyesinin: planlamadan itibaren projenin
tüm süreçlerine tesir edeceği.
- Proje hamisinin
fonksiyonunun beratın onayı ile ibaret olmayıp; proje başarısı için proje
ekibine kararlı desteğin samimiyetle devamının gerekliliği.
- Beklentilerin
toplanması ve nihayet tasarım, iş dağılımının belirlenmesi, ihtiyaç analizleri,
amaç, kapsam yönetimi, kaynakların(zaman yönetimi dahil) ve en önemli kaynak
olan İnsan kaynakları yönetimi, tedarik yönetimi, bakım-onarım kalite yönetimi gibi
tüm bölümlemelerin bir sistemin azaları gibi bağlantılı ve kendine özgü ayrı
ayrı öneme sahip olduğunun, birinde gözden kaçan bir arızı durumun bütüne tesir
edeceğinin sürekli bilincinde olmak gerektiği.
- Projenin
başlama, planlama, yürütme, kontrol ve izleme olsun kapanış olsun her fazında
asıl kritik eşiğin ekip uyumu olacağı.
- Projede lüzum
halinde yapılacak aktarma veya revizyon uygulamalarında zaman, maliyet ve
kaliteden oluşan bütünsel dengenin göz önünde bulundurulmasının önem arz ettiği.
Proje
Yönetiminde hepsinden münhasır güçlü etkinin ise; Proje Yöneticisinin İLETİŞİM
BECERİSİ ve en çok zamanını bu başlık içinde değerlendirmesi diyorum.
Paylaşmak
sevgidir, berekettir.
Nedim İleri
Kişisel web: nedimileri.com
Blog: nedimileri.blogspot.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder