16 Eylül 2013 Pazartesi

İLETİŞİM VE KURUMSAL İLŞKİLER YÖNETİMİ DEPARTMANI ÖNERİYORUM .

       
        Önceleri toplama ve avlanma,ardından tarım ve sonrasında sanayi dönemi.Şimdi ise bilgi ve teknoloji çağı.Yani bilgi  işleme ve de iletişim çağı.
     Hal böyle iken,bilgi işleyicisi konumundaki İnsanlar artık bir kurumun veya işletmenin en değerli kaynağı. Bütün üretimin merkezinde ise endüstri dönemindeki gibi makineler olmayıp İnsanlar yer almakta..Bilgiyi  işleme ve İnsanların hizmetine sunmada yakalanabilecek bir birimlik artış artık o kadar önemli ve değerli ki.
      Dolayısıyla bugünün bütün üretim mekanizmalarında peşinden koşulan aranan unsur kuşkusuz bilgi ve  bu bilgiye erişimde köprü durumundaki iletişim..Bilginin iyi şekilde işlenip mevcut sistemler üzerine adaptasyon sonucu   bütünsel olarak sağlanan katma değer ile elde edilecek  başarılı sonuçlar.
     Sisleri dağıtıp etrafını aydınlatan bilgiye sahip olmak,belirsizliğin yerini yol ve yöntemlere bırakacağı bu rehbere ulaşmak ve bu değerli kaynak ile bağlantımızı güçlü tutmak,koruyup sürdürebilmemiz için  elbette iletişimimizin de temeli sağlam ve etkili ilkeler ile bezenmiş olması gerekiyor.
      Bu girizgahtan sonra şunu belirtmek istiyorum.Her kuruluş veya işletme  bir amaç ve hedef  ile bir yola çıkıyor.Yol artık ilk bakışta  çok çeşitli zorluklar içeriyor gibi  görünse de bu yol üzerinde de ilerlerken öğrenmek ve bu yeni   öğrenmelerin sağlayacağı bilgileri ve kazanımları bir avantaja çevirebilmek olası.
     Bu bakımdan günümüzde her işletmenin organizasyon yapısına mutlak bir ek yapılmalı.İnsan Kaynakları, Üretim ve Teknoloji,Pazarlama ve Satış,Muhasebe ve Finansman gibi bilinen departmanlara ilave olarak bir de günümüz gelişmelerine paralel olarak işletme veya kuruluşun bugün en elzem ihtiyaçlarına yani bilgiye erişip onu işlemeye ve doğru şekilde bünyesindeki ilgili alanlara kazandırıp böylelikle bütün işletmeyi köklü değişimlere taşıyacak olan İLETİŞİM VE KURUMSAL İLİŞKİLER YÖNETİMİ DEPARTMANI artık her işletme veya kuruluşta mutlaka  kurulmalı  diyorum.
      Böylelikle kurumsal ilişkiler ve iletişim zekası yükselecek,iç ve dış paydaşların beklentileri de bütünsel bir bakış açısı ile değerlendirilip ,işbirlikleri de üst seviyelerde seyredebilecektir.
      Paylaşmak Sevgidir, Berekettir.
      Nedim İleri

             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder