16 Mart 2015 Pazartesi

İLETİŞİM MESAJIN ULAŞMASI VE DOĞRU ANLAŞILMASI DEĞİL Mİ?


Geçen haftalarda bir gün mesai bitimi ulaşım servisimizin hareket etmesine bir iki dakika kala sürücünün bulunduğu kapıdan hızlı adımlarla araca nihayet adımımı attım. (Mümkün oldukça da aracın genellikle bu kapısından giriş yaparım ki ve girişten arka taraflara doğru arkadaşlarımı selamlamaya çalışırım)
Servis şoförü tam bu sırada’ Nedim Bey tatlı alın ‘diye seslendi. Ben bir yandan boş bir koltuk belirleyip oturmak için servisin koridorunda ilerlerken bir taraftan da araç sürücümüze cevap vermekteyim, ‘henüz hareket etmemiştiniz ki ben araçtayım ve haliyle de tatlı almamı gerektirecek durum oluşmadı’ diyorum.
Bu arada ulaşım servisimizin tüm katılımcıların mutabakatıyla oluşan, aslında amacı biraz şaka yoluyla mesaj ve düzeltme şansı tanımaya, biraz da ortamı neşelendirmeye, paylaşmaya dönük; hareket zamanı telefonla birkaç dakika bekleme ricasında bulunan arkadaş bu durumu tekrarlarsa tüm servise tatlı alma cezası diye tatlı bir geleneği var.
Neden sonra anlıyorum ki araç sürücümüz meğer çocuklarıyla ilgili mutlu bir gelişmeyi, bir sevincini bizlerle paylaşmak için baklava almış ve araca ben gelmeden önce araçta bulunan bütün arkadaşlara ikramını bizzat servis yapmış ve şoför mahalli alanına ise tatlı kutusunu bırakıp hareket için hazırlık yapmak üzere sürücü koltuğuna yerleşmiş.
Şimdi bu girizgahla bile maksat hasıl oldu belki de, hepimizin bildiği gibi bugünün gerek iş, gerekse özel yaşam alanlarında bu doğru anlayamamadan kaynaklı iletişim kazaları oldukça yaygın.
Keşke tüm yanlış anlaşılmalar bu kadar masum yanılgı ve değerlendirmelerle sonuçlansa.
Ne yazık ki böylesine bariz ve basit birçok yanlış anlamalar İnsan ilişkileri bakımından çoğunlukla hasarlara sebep teşkil edebiliyor. İnsanların arkadaşlıklarının, dostluklarının kırılmasına, darılmalara, küsmeler ve hatta çoğu kez kopmasına maalesef daha da öte istenmeyen durumlara bile sebep olabiliyor.
Özetle iletişimin inceliğini ve önemini  göz önünde bulundurmalıyız ve dolayısıyla önce mesajı bir süzmek için biraz olsun kendimize zaman tanıyıp  doğru anladık mı diye bir sorgulamaya, düşünmeye ve ondan  sonra oluşturacağımız cevabın daha aklı selim,daha sağlıklı ve başarılı neticelenecek ilişki yönetiminin temeli olduğunu hatırdan uzak tutmamaya her daim ihtiyacımız var.  
Blog sayfamın teması Bakmak-Görmek & Anlamak-Anlaşılmak sloganı ise Paylaşmanın Sevgi ve Bereket olduğu üzerine olunca bu konuyu yeni yazıma taşımakta fayda olduğunu düşündüm.    
Paylaşmak sevgidir, berekettir.
Nedim İleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder