Ticaret hayatı
çok önemli incelikleri içinde barındıran,hem eğiten hem de öğreten tarafları
olan bir sektör.Ticaret erbabı olmak ise istemekle de elde edilebilecek bir ise
durum hiç değil.
İnsanların
çeşitli ihtiyaç alanları mevcut.Öncelikle fizyolojik ihtiyaçları, sonrasında
sosyal ihtiyaçları ve nihayet kendisini gerçekleştirmesi gibi devam ediyor.İnsanların
gerek zorunlu ihtiyaçları olsun gerekse diğer ihtiyaçları olsun diğer insanları
bu ihtiyaç araçlarını sunma ve bu yoldan kazanç sağlama ve geçimlerini
sağlamaya sevk etmiştir.Ticari yaşam
bütün çağlar boyu en yoğun kazanç ve meslek kapısı olmuş ve halen de bu
trend gelişen koşullar ve değişen konjonktürlere
rağmen geçerliliğini sürdürmektedir.
Dedik ya, ticaret erbabı olmak ve bu alanda geçer kalmak öyle çok kolay bir durum
gözükmüyor,bunu anlamak için çok bilimsel istatistiklere, veri analizlerine ve
işin uzmanı olmaya da pek gerek bulunmuyor.Şöyle etrafınıza bir bakmanız ve göz
gezdirmeniz bile ticari yaşamın formasyonunu size yansıtıyor,kısacası esnaflık
amansız bir rekabet alanı, öncelikle hitap ettiği müşterinin nabzını tutmak ve
ilgisini çekmek,daha sonrasında ise bu işin asıl inceliği ve püf noktası,kritik
eşik değeri faktörü olan MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ve memnuniyeti yakalamış
müşterinin müşteri portföyüne kaydının alınabilmesi.Yine işin müşteri
memnuniyeti ve müşteri cephesinden bakıldığında bu durumu elde edebilmeyi her
ticaretle uğraşan istemesine istiyor kuşkusuz.Ancak iş öyle istemekle elde
edilebilecek bir durum pek değil.İşte meslek erbabı olmak,işin hamurundan ve
emek çekirdeğinden yetişmek ve ESNAF KÜLTÜRÜ ile beslenmek gerekiyor.Günümüzde
bütün Perakende Sektörü mensubu müesseseler kendi nezdinde iddialı görünüyor,tanıtım,pazarlama ve KALİTE bölümlerini oluşturup bu konuda
sahada yer elde etmek için mücadele veriyor vermesine de,işin geleceği ve
rengi yine MÜŞTERİ TERCİHLERİNDE oluşumunu gerçekleştiriyor. Çağ bilgi çağı
dolayısıyla müşteri de artık bilinçli ve imkanı ölçüsünde de seçici.Konuya bu
bütünlükte bakmak gerekiyor ve
mağaza duvarlarına asılan renkli,parıltılı çerçeveler içinde
sergilenen Kalite yaklaşım belgeleri müşteriye gerçek manada esnaf duruşunu maalesef
temsil etmiyor,müşterinin gerçekten inandığı ve samimiyetle sergilenen,his duyup aklında kalacak etkilemeler ancak
gerçek anlamda memnuniyetini sağlayabiliyor ve bu bir müşteride bu durum bir kez
yakalanmaya görsün artık o müşteri sizin gerçek portföy müşteriniz olmakla da
sınırlı kalmayıp sizin gönüllü tanıtıcı rehberinize dönüşüyor.
Nedim Bey çok güzel bir konuya değinmişsiniz teşekkürler.İçerik olarak her şeyi anlatmışsınız
YanıtlaSilGünümüzde sermayesi olan ticarete atılıyor.Her ticarete atılan esnaf olamıyor.Esnaflık zor bir zanaattır.
Eline birazcık sermaye geçti diye ticarete girmek kolaydır ama sürdürebilirlik sağlamak zordur.
Etik değerlerden ve insan odaklılıktan yoksun bir ticari hayat kısa sürede iflas eder.
Gökhan bey,
YanıtlaSilÇok sağ olun güzel yorumunuz ve katkılarınız için çok Teşekkür ederim.
Sağlık ve başarılı çalışmalarınızın devamını dilerim.